wtorek, 10 marca 2015

Konkursowe Naleśniki ze szpinakiem i fetą!

Tak jak pisałam wcześniej, przygotowywałam się do konkursu w gazecie na zdrowe danie dla mamy w ciąży i karmiącej.. zrobiłam oczywiście moje.. Naleśniki!

Gdy wstawiłam.. 3 dni później wyszła nowa gazetka i się okazało że w tym numerze w diecie dla mamy cukrzykowej wrzucili ten przepis!

No cóż, nagroda przeszła mi koło nosa ale wyśle wam przepis! Ja uwielbiam! :)

Naleśniki ze szpinakiem i serem feta!



Danie dla 3 osób, czas przygotowania około 35 minut ( łącznie z piekarnikiem)

Składniki na ciasto :
2 szklanki mąki pszennej ( ok 35 dg)
300ml mleka
300 ml wody gazowanej
2 jajka
szczypta soli
olej do smażenia

Wszystkie składniki łączymy i mieszamy mikserem do uzyskania gładkiej masy.Smażymy na rozgrzanej na małej ilości oleju patelni, w zależności od grubości wychodzi od 8-12 naleśników.

Składniki na farsz :
500 dg szpinaku ( może być mrożony rozdrobiony szpinak )
opakowanie półtłustego sera feta
2,3-3 łyżek startego żółtego sera
2 ząbki przeciśniętego przez praskę czosnku ( ilość czosnku zależy od gustu i smaku ) 
pieprz i sól
oliwa z oliwek

Na rozgrzanej patelni z oliwą wrzucić szpinak, jeżeli mrożony- rozmrozić na patelni i gotować do wyparowania wody. Dodać czosnek oraz pieprz i sól - pamiętając aby nie przesadzić z solą bo feta już sama w sobie jest słona . Wymieszać, po chwili dodać rozdrobioną fetę i żółty ser - chwile wszystko razem dusimy do utworzenia jednolitej konsystencji.

Smarujemy naleśniki, i zwijamy - jak chcemy  Dodatkowo możemy posypać żółtym serem i wstawić na 3 minuty do piekarnika aby stopniał na naleśniku. 

SMACZNEGO!



Powodzenia Maleństwo!

10 komentarzy:

  1. Naleśniki ze szpinakiem, mniam! Ja jeszcze daję kurczaka do farszu. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. gdybym tylko miała ochote na kurczaka.. też bym dodała hehehe :P aczkolwiek póki co wybrzydzam mięsem niestety.

      Usuń
    2. Też długo wybrzydzałam. Do dziś mam wstręt do mięsa mielonego.
      Kurczak najbardziej mi smakował, jego najlepiej tolerowałam i teraz to moje ulubione mięsko. :)

      Usuń
    3. ja póki co akcpetuje tylko kurczaka z kfc.. którego tez staram sie unikać...

      Usuń
  2. Nie mogę się przekonać do szpinaku, ale te naleśniki wyglądają pysznie - może spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja też nie mogłam, ale gdy mój były raz zrobił mi spgahetii ze szpinakiem czosnkiem i serem.. oszlałam... nie smakuje tak jak myślałam, jest pyszny :) ja stosuje ten szpinak mrożony rozdrobiony :)

      Usuń
  3. A próbowałaś ser feta zastąpić serem pleśniowym? Obie wersje pycha.

    OdpowiedzUsuń