środa, 29 lipca 2015

Torba do szpitala - Co pakujemy ?

Nadszedł czas spakować naszą torbę...
Ciągle mam wrażenie że o czymś zapomiałam ale obym się myliła!

Spakowałam  się w 1 torbę plus - torbę prezentową w której są głównie pieluchy :)

co mamy??

O tak wygląda moja zapchana torba :D 

Karta ciąży z :
- aktualnymi badaniami krwi moczu gbs, hbs, wr,  itp
- grupą krwi
-dowodem osobistym i kartą nfz
-dokumenty z ewentualnymi alergiami
-NIP pracodawcy


Ubranka dla młodego
W naszym szpitalu ubierają maluchy w swoje ubrania tu przygotowałam na wyjście:
1 para body
1 pajac
1 kaftanik
1 spodenki
Wszystko w rozmiarze 56 i 62

A do szpitala dla małego:
5 x pieluchy tetrowe
3 x czapki
3x skarpetki
3 x łapki nie drapki
1 x ręcznik z kapturem


Ciuchy dla mnie:
2 x ręczniki - jeden duży drugi mały
2 x biustonosze do karmieniaa
3x koszule do spania
 majtki na wyjście i skarpetki
klapki
Szlafroka nie biere bo gorąco.


1 x herbata bo ta szpitalna to pożal się boże...
1x mleko na wypadek braku laktacji
1 x butelka
1 x smoczek
1 x laktator
3 x majtki siateczkowe

KOSMETYKI:
2 x paczka belli podkładów
1 x chusteczk do higieny intymnej
1 x paczka chusteczek dla maleństwa
1 x szampon i płyn pod prysznic
1 x pasta do zębów i szczoteczka
1 x paczka najmniejszych pieluch
1 x papier toaletowy ( tak u nas musisz miec swoj)
1 x  biały jeleń do higieny intymnej
1 x paczka tantum rosa
6 x podkłady na łóżko
1 x malantan do pielegnacji brodawek
1 x wkladki laktacyjne
1 x sudocream
1 x dezodorant w kulce
1 x maszynka do golenia



talerz + sztućce i kubek
2 xwoda gazowana 1.5 l 
4 x woda nie gazowana 0.5 l z dziubkiem


Dodatkowo:

  • Telefon
  • ładowarka
  • słuchawki
  • drobne do automatu
  • coś słodkiego ;)

To wlasciwie wszystko co spakowałam :)  mam nadzieje ze wam sie przyda! :)

24 komentarze:

  1. Jak się cieszę, że do szpitala musiałam mieć tylko kosmetyki i ubrania dla siebie oraz mokre chusteczki dla malucha. Żadnych wkładek, podkładów, pieluch, mleka (to w ogóle nie do pomyślenia) tylko mała torba i już.
    Co szpital to inne zwyczaje i wymagania.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no niestety,,. a na dniach jade do dabrowy zobaczyc ten szpital bo ciagle sie zastsnawiam nad wyborem.. i ciekawe co tam sobie zycza.

      Usuń
  2. I tak masz małą tą torbę. Ja do szpitala na jedną dobę, to byłam tak wypakowana jak na tydzień wczasów. :p

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak udało Ci się zmieścić w jedną torbę? Ja miałam większą, a zdecydowanie mniej rzeczy :D U Nas wymagali tylko własnych kosmetyków dla siebie i pampersów z chusteczkami i pieluchami tetrowymi dla maluszka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. pampersy, podkladuy na lozko i poporodowe podpadki mam w osobnej torbie takiej prezentowej ;)

      Usuń
  4. Uu ale pełna torba :) z tego co wiem to podkłady nie są konieczne, u nas pielęgniarki codziennie przychodziły i zmieniały podkłady (prześcieradło złożone na pół) każdemu :) Co moge polecić to nawilżany papier toaletowy :) Daje komfort przy tych szwach :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Herbatka to jakas laktacyjna??? Zastanawiam sie jaka kupic, tyle tego jest :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ta jest zwykła, lekka herbata zeby nie zaszkodzic.

      Usuń
  6. Dla mnie niezbędny okazał się jeszcze własny jasiek :)) I lepiej mi było spać i karmić małą :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Trzymam za Ciebie kciuki! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. no trochę się tego nazbierało! dużo szczęścia i zdrowia Wam życzę :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie martw się zawsze czegoś się zapomni. ;)
    Mi i tak później wszystko dowoził narzeczony. :))
    Powodzenia! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. fajna lista, ale chyba zawsze czegoś się zapomni :) Znalazłam też fajną liste (nawet do pobrania) na tej stronie: http://mama-to-wie.pl/ciaza/torba-do-porodu/
    nie wiem jednak, czy tu znow nie za dużo ... najlepiej samemu ocenić ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo przydatny artykuł. Na pewno wiele z nas zastanawia się, co powinno się znaleźć w torbie do szpitala. Ja pamiętam, że pakowałam wszystko co przyszło mi na myśl, zgodnie z poradnikami, a i tak okazało się, że czegoś zapomniałam.. Dlatego najlepiej zrobić sobie listę potrzebnych rzeczy. Życzę zdrówka wszystkim młodym mamom :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Również zgadzam się z przedmówcą. W sumie niewiele blogów robi tzw. "checklistę", czyli graficznie zaprojektowaną listę rzeczy, na której możemy odhaczać rzeczy, które już mamy. W sumie ja podzieliłam sobie rzeczy na dwukolorowe walizki. Czerwona była dla mnie, a dla mojej córeczki niebieska, więc mój mąż łatwo mógł znaleźć potrzebne rzeczy. Najlepiej też dowiedzieć się ,czy szpital nie zapewnia pewnych rzeczy. U mnie były to ubranka dla dziecka czy ubrania do karmienia, które fakt faktem były do jednorazowego użytku, ale zawsze coś było. Dodatkowo świetnym pomysłem były próbki produktów podane w boksie, które wystarczyły na jeden góra dwa dni, ale jednak miły gest. Uważam, że to dobrze, iż szpitale coraz częściej zapewniają nam, mamom oraz naszym dzieciom, tego typu podstawowe wyposażenie. Pozdrawiam serdecznie i życzę wszystkiego dobrego każdej mamie :)

    OdpowiedzUsuń
  13. checklista ciężka sprawa, często zależy ona od stanu zdrowia matki i np. alergii czy przebytych chorób.

    OdpowiedzUsuń
  14. Może i nie taka ciężka sprawa z tą checklistą, skoro wiele blogów ją robi. Poza tym tam znajdują się rzeczy uniwersalne, które wręcz trzeba do szpitala zabrać ze sobą, a niektóre można zawsze dodać coś od siebie, bądź zrobić taki szablon do wydruku, aby zapełnić nimi swoje pozycje. Uważam, że to świetny pomysł i warty do ogarnięcia. Każda matka zweryfikuje to sama. Ja pamiętam, jak nawet musiałam mieć swoją pościel dla niemowląt, bo jak widziałam te "kołderki" to w sumie wyglądały, jakby już swoje przeżyły i nie były w żaden sposób przystosowane do użytku. Ale to były szpitale kiedyś, może teraz to wszystko wygląda inaczej. Pozdrawiam serdecznie ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Jeśli chodzi o jedzenie to fajnie spakować też takie musy owocowe dla dzieci. Dają dużo energii, a także nie trzeba martwić się o gryzienie dużych składników, bo to płynny mus. Było to dla mnie idealne wzmocnienie. Poza tym do wyprawki, bo chyba tych rzeczy nie zauważyłam, to kocyki niemowlęce. Ja spakowałam dwa, ponieważ nigdy nie wiadomo, kiedy się przydadzą :) Kocyków nigdy za wiele, a zawsze później zawsze można z nich skorzystać, a także jak inna kobieta wśród naszych znajomych będzie mamą to można i ją obdarować. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  16. Wyprawka do szpitala to bardzo ważna część całego porodu, o której nie można zapomnieć :) Bardzo fajna i kompletna lista!

    OdpowiedzUsuń
  17. Konieczny jest również śpiworek do spania https://szumisie.pl/spiworki-do-spania/ jak ten.

    OdpowiedzUsuń