środa, 8 kwietnia 2015

Suplementy w ciąży ( czyli znowu marudzę o diecie)

Znowu wam po marudzę.....

Gdy zaszłam w ciąże - niewiele wiedziałam o jej przebiegu, badaniach i tym że w ogóle bierze się jakieś leki (?!)
Wiedziałam tylko o kwasie foliowym - serio! Wydawało mi się że tylko to powinno się brać w czasie ciąży oraz ograniczyć nie zdrowe żarcie, nie pić alkoholu, unikać stresu i fajek.

I tak po wyjściu ze szpitala w 6 tc dostałam Luteinę ( ok, to zrozumiałam mam to brać, żeby podtrzymać ciąże itp...) + zalecenie o zakupieniu kwasu foliowego....Nic więcej.
Więc - kupiłam kwas, luteinę i to brałam....
O diecie już pisałam więc również zaczęłam jeść zdrowiej.

Potem na forum usłyszałam od dziewczyn o suplementach diety w ciąży.
Mi nikt tego nie zalecił, ani ginekolog, ani w szpitalu.. ani nic. Sama jak wspominałam nie brałam nic innego.
w 4 miesiącu ciąży lekarz zalecił abym brała magnez i tak do diety dorzuciłam magnez w tabletkach..
+ Do tego biorę jeszcze duphaston, luteine ciągle, urinal no i kwas bo akurat jest z magnezem.

Co to jest DHA? Padło moje pytanie...
Zaczęłam czytać i zamarłam ...
Kwasy tłuszczowe gdy kobieta spożywa nie wystarczającą ilość ryb.

Zjadłam tylko jedną rybę w czasie ciąży.....( zwyczajnie ich nie lubię.)

Kurna felek! 
Kiedyś kobiety nic nie brały i rodziły ( tak wiem wtedy jedzenie było zdrowsze, i medycyna gorzej rozwinięta). Ale czasem mam wrażenie że było mniej tych chorób do licha...
Moja mama łapie się za głowę gdy jej mówię co znowu lekarz mi zalecił ( badania)

Czy jak zacznę brać DHA w 5 miesiącu ciąży - to coś zmienię ?
Poradźcie mi - matce debiutującej ;) 
Jakie suplement brałyście ? Czy brałyście ?
Jeśli chodzi o magnez i kwas biorę Prenalen- widzę że mają też w ofercie z DHA suplement... zmienić ?

Jutro badanie połówkowe - może potwierdzą mi płeć ;) 
Ah no i maleństwo ciepie się w brzuchu moim od piątku... Cudnie kopię rano i wieczorem zwykle i w nocy gdy się przebudzę ( albo on mnie budzi) :) 


22 komentarze:

  1. Bardzo fajny blog. Przyznam szczerze, że trafiłam tutaj pocztą pantoflową ;-) Zostanę na dłużej.

    Jeżeli chodzi o suplementy, to w ciąży brałam tylko kwas foliowy, natomiast później przy zagrożeniu za wczesnego porodu lekki podtrzymujące. Lekarz nie kazał przesadzać w żadną stronę.

    www.zaraz-wracam.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzieki za ocene :) miło że blog sie podoba, dzieki za adres do Ciebie również będę chętnie zaglądać :)

      Usuń
  2. Bierz tylko to co zaleca lekarz. Moja doktor mówiła, że w takich gotowych suplementach często jedna witamina utrudnia przyswajanie innych. O tym DHA zapytaj lekarza. Ja nie brałam i też ryby jadałam rzadko. A z tego co wiem to on jest najważniejszy w 2 i 3 trymestrze ciąży. Teraz biorę bo mi lekarz zaleciła przy karmieniu piersią.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziekuje za opinie :) teraz jestem w połowie II trymestru a jutro mam wizytę więc zapytam lekarza.

      Usuń
  3. Ja brałam omegamed optima. Od około 13-15 tygodnia ciąży do końca. Wcześniej tylko kwas foliowy. Przy następnej ciąży mam zamiar postępować tak samo.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja od samego poczatku biore pregna plus i pregna dha, a od 20 tyg. dodatkowo jeszcze magnefar b6 i zelazo-tardyferon. Mysle, ze kwasy warto brac, bo wplywaja na rozwoj ukladu nerwowego bobasa, a w diecie jest ich raczej malo. Zalecana tez jest witamina d, nawet 1500 j.m. Takie sa zalecenia PTG. Najwazniejsze sa kwas foliowy, wit.d, dha, jod i zelazo.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja tablety zmieniałam co chwila (preparaty witaminowe itp.). Po prenalanie nie czułam się najlepiej. Spróbowałam ichniejszego DHA i jak wkładałam do ust tabletkę DHA, to czułam jakbym wkładała nienajsmaczniejszą rybę :/ ale czego się nie robi dla maleństwa! Miałam bardzo dobrą morfologię a w 9 M-cu mam taką wspaniałą, że zaszokowałam własnego lekarza :D bo żadna książka nie przewidziała tak wspaniałych wyników.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja mam morfologie cały czas ok- wszystko w normie . Jedynie układ moczowy szaleje

      Usuń
  6. Ja brałam tylko to, co zalecił lekarz. Na początku kwas foliowy i magnez, a później zamieniliśmy kwas foliowy na witaminy dla ciężarnych, które zawierały zarówno kwas foliowy, jak i DHA. Teraz po porodzie ponieważ karmię piersią też biorę suplementy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zapytam lekarza jutro o DHA . zobaczymy co powie :)

      Usuń
  7. Czy magne B6 można przyjmować w okresie ciąży? Planujemy z mężem dziecko, do tej pory brałam regularnie Magne B6, czy wraz z zajściem w ciążę powinnam odstawić suplementy?

    OdpowiedzUsuń
  8. To zależy jakie suplementy, sam magnez nie powinien w niczym zaszkodzić, ale lepiej przedyskutuj to ze swoim lekarzem.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  10. Ania Zawistowska6 stycznia 2019 00:32

    Ja praktycznie przed rozpoczęciem stosowania suplementów za każdy razem wolałam skonsultować się z lekarzem. Dodatkowo byłam na bieżąco z kalendarzem https://plodnosc.pl/kalendarz-ciazy/23-tydzien który pozwalał mi zrozumieć co się właśnie dzieje w moim organizmie. Niesamowita sprawa :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja jestem zdania, że w szczególności w ciąży należy suplementy diety przyjmować bardzo starannie i na pewno po ówczesnej konsultacji z lekarzem prowadzącym ciążę. Pamiętam, że sama kupowałam wiele rzeczy poprzez aptekę internetową https://apteline.pl/ bo nigdy nie zdarzyło się, abym nie dostała tego co potrzebuję.

    OdpowiedzUsuń
  12. Dużo o luteinie się pisze, ona jest świetna jeśli chodzi o poprawę wzroku. Jednak nic nie zastąpi soczewek kontaktowych korekcyjnych typu https://www.twojesoczewki.com/soczewki-kontaktowe-progresywne/6372-air-optix-plus-hydraglyde-multifocal-3-szt.html albo oczywiście tradycyjnych okularów. Sprawdzone metody na kłopoty ze wzrokiem

    OdpowiedzUsuń
  13. Myślę, że wszystko co bierzemy w ciąży trzeba konsultować z lekarzem prowadzącym. Nawet te produkty bez recepty mogą mieć wpływ na maluszka i nie możemy przecież brać nic co może mu zaszkodzić w jakiś sposób.

    OdpowiedzUsuń
  14. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  15. Przyznam, że mnie akurat skusiły suplementy diety dla mam karmiących piersią. Widziałam takie akurat tutaj i mam nadzieję, że będą odpowiednie dla mnie. Po ciąży i porodzie każde witaminy są odpowiednie i warto wybierać takie, które nie szkodzą świeżo upieczonej mamie, jak i maleństwu.

    OdpowiedzUsuń