piątek, 27 lutego 2015

Dziś na stole - Brokuły!

"Jedz kapustę i brokuły, to wyrosną ci muskuły"



Ciekawe :) 
Dziś generalnie nie chciało mi się NIC, zupełnie, i zauważyłam że mam tak od wczoraj - totalnego lenia.
Nie wiem czy to jakieś stadium ciąży ale mam lenia.
Z tego lenistwa nie chciałam nawet robić obiadu, ale w końcu się przełamałam bo chce wziąć udział w konkursie i miałam zrobić moje... a nie, nie powiem bo jeszcze jakimś cudem ( linka do blogu na forum mam) ktoś przeczyta i wykorzysta mój pomysł :P  Konkurencja jest mała więc może będę miała szanse! :) 
Ale moje danie jest dość pracochłonne a jak wspominałam - mam lenia.
Konkurs jest do 6.03.2015 więc myślę że w niedziele czy poniedziałek to zrobię ;)

A dziś też przypomniało mi się że w sobotę kupiłam brokuły- i już prawie tydzień leżały - fakt że brokuł długo może ale nie będę ryzykować, więc postanowiłam że zrobię coś na szybko,  mało pracochłonne a jednak smaczne I POSTNE( bo dziś piąteczek).
Moja mama twierdzi że jestem w ciąży i nie powinnam mieć postu ale ja nie widzę różnicy jak nie zjem w piątek mięsa.. 

a właśnie!

Ciąża zmienia i to potwierdzą wszystkie kobitki w ciąży ale... u mnie szok. 
Ja zawsze kochałam mięso - obiad bez mięsa? TO NIE OBIAD TYLKO DESER! Zawsze, wołowina, wieprzowina od lenia kura.. a teraz? Nie mam ochoty... wole coś zielone.. wmuszam wręcz w siebie mięso żeby wyniki krwi były dobre.. 
Dzidzia - co Ty wegetarian ? 

OK - przepis! 

BROKUŁY CZOSNKOWE Z MAKARONEM

Składniki:
1 brokuł
8 ząbków czosnku ( ilość czosnku zależne od gustu)
Makaron ( penne,świderki.. co tam chcecie)
1/2 szklanki oleju ( TAK DOKŁADNIE, ALE NIE BAĆ SIĘ NIE JEST TŁUSTE! )
1 opakowanie śmietany 18%

Makaron gotujemy al dente( solimy wodę), a brokuły kroimy na różyczki i gotujemy ( bez solenia wody) do miękkości.
W między czasie prasujemy 8 ząbków czosnku i wrzucamy je do szklanki następnie zalewamy 1/2 szklanki oleju.

Po ugotowaniu Makaronu, makaron odcedzamy i odkładamy, natomiast po ugotowaniu brokuł wylewamy wodę z garnka, z powrotem wrzucamy brokuły do garnka i ( wcześniej sprawdzamy czy czosnek opadł na dno) zalewamy połową oleju ze szklanki w której mamy czosnek ( czyli wylewamy 1/2 oleju z 1/2 szklanki oleju) pilnując aby czosnek został na dnie.
Parę minut dusimy brokuły z olejem. 
Następnie zalewamy resztą oleju wraz z czosnkiem i 2 minuty gotujemy od czasu do czasu mieszając aby brokuły pokryły się olejem, i dodajemy całą śmietanę.
Dodatkowo solimy, dodajemy pieprzu i szczyptę vegety do smaku.
Gotujemy razem aby powstał sos - uwaga można jeszcze poddusić ważne jest aby brokuły były praktycznie zmielone, ma powstać sos a nie brokuły ze śmietaną.

Całość podajmy na talerzu, można posypać żółtym serem do smaku.

Nie trzeba się bać takiej ilości oleju, sama zastanawiałam się czy nie będzie za ciężkie, ale wcale nie jest :)



Wersja dla leniwych czyli wymieszamy makaron z brokułami.



Wersja dla gości :) 




Tak dobrze widzicie - pomidory, ja je wszędzie dodaje :D 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz