środa, 10 czerwca 2015

Recenzja Płyty " Pielęgnacja Noworodka i Niemowlęcia" z Alantan Plus

Jak już mówiłam , od położnej otrzymałam dwie płyty przygotowawcze którym głównym sponsorem jest firma Alantan Plus produkującym maści i kremy dla dzieci.

Jedną z nich już obejrzałam od deski do deski i postaram się wam co nieco powiedzieć.

Film jest nagrany w ramach wizyty patronażowej Położnej która edukuje rodziców m.in z zakresu pielęgnacji noworodka, prawidłowego karmienia a także higieny połogu.


Pierwszym tematem jest Kąpiel dziecka.
Krok po kroku położna najpierw pokazuje na "sucho" jak należy kąpąć noworodka i co przygotować - od ręczników po wode do picia dla mamy- gdyż zazwyczaj po kąpieli następuje karmienie a wtedy mama potrzebuje wody :)

Po pokazaniu na sucho - następuje około 2 minutowa kąpiel noworodka.
Tu muszę przyznać że maluch był dość spokojny :D
Bardzo podobało mi się pokazanie krok po kroku, gdzie najpierw zaczynamy myć, sposoby zmieniania pozycji w wanience.

Następnym punktem jest Pielęgnacja noworodka.
Tu dowiadujemy się dużo o prawidłowej pielęgnacji skóry noworodka , odparzeniach - jak i poznajemy produkty sponsorskie - co do czego, dlaczego itp ;)

Kolejnym punktem są Pieluszki tetrowe 
I to mi się bardzo spodobało niewiem dlaczego, planuje raczej korzystać z jednorazowych pampersów ale mimo to sposoby składania pieluszek tetrowych mnie zainteresowały - sama zaczełam je tak skladać:D

Po prawidłowym umyciu dziecka i przebrania go przechodzimy do Bezpiecznych sposobów noszenia dziecka.
Mamy 3 pozycje, standardowa (jak ja to nazywam)
leżąc bokiem/brzuszkiem
I do odbicia ;)

Tej leżącej bokiem brzuszkiem nie widziałam nigdy w zastosowaniu ( prócz na zdjęciach) więc mnie zaciekawiła.

SPOSOBY KARMIENIA PIERSIĄ
Oprócz zalet które opisują przy karmieniu piersią mamy pokazane 3 pozycje karmienia.
Znowu posłużę się "standardową"
spod pachy
I leżącą.

Bdb dla przyszłych matek karmiących jest ta wiedza bo to jednak trwa to karmienie :)
Położna również zwraca uwagę jak patrzeć czy maluszek prawidłowo połyka pokarm aby uniknąć nie nasycenia czy kolek.

Po karmieniu.... przyszedł czas... NA SEN, och jak dobrze!:) trochę odpoczynku dla mamy hehe
Sposoby układania dziecka do snu ;) Tu przydałby się też temat - jak położyć by nie obudzić :D

Następnie dwa kolejne punkty to akcesoria typu łóżeczko i wóżek....
dla mnie zbędne...


Ostatnim dla mnie ciekawym punktem - który też mnie wystraszył jest HIGIENIA POŁOGU.
Nie powiem - ta wiedza bardzo jest przydatna więc polecam się zapoznać - mnie bolało od samego patrzenia ( chociaż sceny są rysunkowe ).


Jeśli chodzi o płyte - uważam ją za bardzo dobra! Dla mnie - nie chodzącej do szkoły rodzenia jest przydatna i chociaż przeczytałam na blogach niby to samo - to jednak od samego patrzenia człowiek się uczy.

Nie ma w niej takiego nacisku na produkt - oczywiście jest wspomniany niemal w każdym punkcie programu - ale nie odczułam z tego powodu jakiejś urazy.

FILMIKI Z TEJ PŁYTY MOŻECIE OBEJRZEĆ TUTAJ :

https://www.youtube.com/playlist?list=PL0w1fRys4PX7ZMyLDtI9Rqm_9-B_vRmDl


POLECAM DLA PRZYSZŁYCH MAM- KAŻDY DZIAŁ JEST OSOBNO ;)

zdjęcie pochodzi ze screena filmu :)
'





8 komentarzy:

  1. Bardzo przydatne filmiki. Ja raczej nie planuję szkoły rodzenia, więc tym bardziej chętnie korzystam z takich źródeł. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja również nie chodzę, korzystam z tych poradników i z pomocy polożnej mam nadzieje że to mi wystarczy

      Usuń
  2. Chyba też obejrzę bo składanie pieluch mnie zaciekawiło :-)
    Oj gdyby był skuteczny sposób na odłożenie śpiącego szkraba. Niestety mój się budzi gdy tylko pochylę się nad łóżeczkiem. A co do kąpania... wlałam Juniorowi resztkę płynu (za dużo) i był tak śliski, że nie mogłam go wyjąć z wanienki. Poświęciłam bluzę i wzięłam go na klatę bo inaczej chyba by mi wypadł. Nie jest lekko ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. siedze i ćwiczę haha, w obawie przed egzaminem przed położną :D

      Usuń
  3. Takie filmiki zawsze pomagają przyszłym rodzicom. Ja nie oglądałam ale za to dużo czytałam o pielęgnacji dziecka i całej reszcie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. W wolnej chwili obejrzę sobie filmik. Ja jestem na etapie szukania dla Tosi książki stymulującej. Mój mąż kupił książkę o mieszaniu kolorów :D cholera... Książka idealna ale dla przedszkolaka czy pierwszoklasisty.

    OdpowiedzUsuń
  5. Dzięki za link! Z pewnością obejrzę :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Filmik z pozycjami do karmienia super :)

    OdpowiedzUsuń